Wsparcie copywritera – 5 sytuacji, w których warto z niego skorzystać

Nowoczesna strona internetowa wymaga regularnych aktualizacji. I to nie tylko w zakresie instalowania nowych wersji wtyczek do WordPressa czy odświeżenia grafik. W przypadku tekstów na WWW przydatne okazuje się często wsparcie copywritera. W jakich okolicznościach opłaca się podjąć współpracę z dobrym copy? Zobacz!

Brak czasu na pisanie

Prowadząc własną firmę, ma się na głowie sporo spraw. Pisanie treści na firmową stronę WWW schodzi na dalszy plan. Znasz to? „Kiedyś uzupełnię… Kiedyś poprawię te opisy produktów… W końcu kiedyś wezmę się za tego bloga z poradami…” Czas natomiast płynie, a konkurencja nie śpi. A gdyby tak zlecić zajęcie się treściami pisanymi komuś innemu? Ma to wiele zalet:

  • poświęcasz czas na to, co dla Ciebie najważniejsze w biznesie,
  • Twoja strona jest na bieżąco wzbogacana o nowy content – a więc zawsze aktualna,
  • oddelegowujesz zadanie, które inaczej mogłoby być odwlekane w nieskończoność,
  • nie stresujesz się tym, że pozostajesz w tyle ze swoją stroną internetową,
  • budujesz widoczność w sieci, co w końcu przekłada się na liczbę wizyt w witrynie – a więc więcej konwersji!

Zalet skorzystania ze wsparcia copywritera jest, jak widać, sporo. Ważne, by dokonać dobrego wyboru osoby, która będzie pisać teksty. Warto, aby znała się na Twojej branży i miała doświadczenie w pisaniu. W razie czego – jestem do dyspozycji. Pomogłam już dziesiątkom klientów. Chętnie wesprę też Ciebie.

Potrzeba uporządkowania pomysłów na treści

Być może w Twojej głowie kłębi się sporo tematów. Wiesz, o czym warto byłoby napisać. Masz już listę tematów do zaprezentowania – lecz na razie jest to tylko zarys. Od czego zacząć? Czy trzymać się jakiegoś schematu? Zapewne trzeba będzie podzielić treści na odpowiednie kategorie tematyczne. Warto, aby na Twojej stronie internetowej dało się bez problemu znaleźć ciekawe porady i użyteczne wskazówki.

Jako specjalista w swojej dziedzinie z pewnością masz wiele do przekazania. Cenna wiedza, jaką posiadasz, świadczy o Twoim byciu ekspertem. A copywriter pomoże Ci ją uporządkować w formie pisanej przyjaznej dla internautów. Dobierze język do grupy docelowej.

Pamiętaj, że odbiorcy mogą nie znać pewnych zagadnień. Prawdopodobnie będzie trzeba wyjaśnić wiele kwestii. Klątwa wiedzy mogłaby przyćmić przekaz… A przecież nie o to chodzi. Ze wsparciem copywritera przekażesz to, co ważne w „zjadliwej” dla Twoich klientów postaci.

SEO to czarna magia? Wsparcie copywritera potrzebne!

Jeśli prowadzisz biznes online, zapewne obiło Ci się o uszy pojęcie „SEO”. Może słyszałeś/słyszałaś również o czymś takim jak frazy kluczowe, długi ogon, meta description lub pozycjonowanie. Ale o co w tym wszystkim chodzi? Na samą myśl, że trzeba to ogarniać, odechciewa się? Spokojnie, nie musisz tego robić samodzielnie. Copywriter z doświadczeniem chętnie pomoże Ci w przygotowaniu treści, zgodnych z SEO. Co to znaczy? Zadbam o to, aby teksty na Twej stronie WWW były przyjazne dla Google. Jednocześnie przypilnuję, by ich odbiór nie nastręczał problemów czytelnikom. Bo koniec końców, nie możemy pisać wyłącznie pod wyszukiwarkę!

Dobry artykuł, opis produktu czy kategorii powinien przekazywać wartość. Internauta ma znaleźć w nim to, czego szuka – czyli np. użyteczne wskazówki, konkretne informacje o ofercie bądź garść inspiracji. Przy tym wszystkim roboty wyszukiwarek muszą wiedzieć, o czym piszesz i czego dotyczy Twój przekaz. Pomogą w tym właśnie odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Wreszcie tekst o poprawnej strukturze będzie bardziej przejrzysty dla wszystkich – i dla ludzi, i dla maszyn. Postaram się to, by tak właśnie prezentowały się treści na Twej stronie.

„Jak napisać to, co chcę przekazać?”

Czasami ciężko ubrać w słowa to, co kłębi się w głowie. Dodatkowo utrudnieniem może być wspomniana już klątwa wiedzy. W jaki sposób przekazać odbiorcom to, co najistotniejsze – jasno, przystępnie i ciekawie? A w dodatku przedstawić to w zgodzie z archetypem własnej marki? To bywa wyzwaniem. Dlatego zamiast naprędce sklejonych zdań, warto postawić na starannie przygotowane, profesjonalne treści.

Współpracując z copywriterem, łączysz dwie moce: Twoją wiedzę i ekspertyzę oraz umiejętność opisania zagadnień w prosty, a równocześnie profesjonalny sposób.

Dzięki temu wyróżniasz się jako specjalista i budujesz rozpoznawalność marki. Wzbudzasz zaufanie wśród odbiorców. Dlatego współpraca z copywriterem to coś, co na pewno warto zrobić dla swojego biznesu. I to niezależnie od tego, czy prowadzisz sporą firmę, czy jednoosobową działalność.

Wypalenie w pisaniu na jeden temat a wsparcie copywritera

Niektórzy lubią osobiście dzielić się swoim doświadczeniem. Chcą to realizować w swoim stylu. Świetnie! Zapał do pisania o tym, co się robi na co dzień, jest piękny. Bywa jednak tak, że ten entuzjazm mija. Z czasem może brakować nowych pomysłów na kolejne wpisy blogowe. Kłopotliwe bywa też przygotowywanie kilkudziesięciu podobnych opisów produktów. Do tego dochodzi konieczność zajęcia się innymi sprawami w biznesie…

Wtedy właśnie dobrze skontaktować się z copywriterem. Zapraszam! Chętnie zapoznam się z Twoimi dotychczasowymi publikacjami. Dowiem się, w jaki sposób komunikujesz się ze swoimi odbiorcami. Świeże spojrzenie osoby z zewnątrz pomoże znaleźć nowe idee. Jestem przekonana, że wciąż masz sporo zagadnień do opisania. A co do tych opisów… Pomogę Ci je napisać tak, by były unikalne, a jednocześnie konkretne i bogate w informacje. Oczywiście wszystko będziemy konsultować, by było jak najbardziej w zgodzie z Twoją wizją marki.

Jak widzisz, wsparcie copywritera odciąża Twój biznes. Decydując się na taką współpracę, zyskujesz profesjonalne, ciekawe i poprawne językowo treści… I więcej czasu na inne sprawy. A delegowanie to przecież jedna z najważniejszych umiejętności, potrzebnych przedsiębiorcom. To co, kiedy zaczniemy współpracować? 🙂

Back to Top